Kroppchock & Till oss alla

Visst förstår jag att det såhär i leveranstider inte kan gå fler dagar mellan inläggen! Sitt ner i båten, bebisarna ligger kvar på samma ställe som de gjort de senaste nio månaderna. Man är tydligen som gjord för att vara gravid, bebisarna är aktiva och pigga små filurer och mina värden är bättre än många ogravidas. Jag önskar dock att det meddelandet gick fram till resten utav min kropp också för ska sanningen fram så är det riktigt illa just nu. Smärtan börjar bli outhärdlig. Förvärkarna i kombination med platsbristen som gör att bebisarna trycker sönder mina revben och höftben får stundtals mig att hyperventilera i panik över att inte kunna lämna min egna kropp. Kroppen hamnar stundtals i chock på ett sätt där jag inte kan röra mig. Hjärnan tänker gå men kroppen orkar inte svara. Det.är.för.tugnt! Sova? Nä, det har jag inte gjort på veckor då magen kväver mig.
 
Nybakade bullar och ett glas kall mjölk gör det mest lite bättre. Det känns som att vi behöver det en dag som denna. En hel plåt nybakade vaniljbullar som räcker till oss alla.     
 
 
Vaniljbullar i långpanna

ca 20st

25g jäst
4dl fingervarm mjölk (37grader)
1dl socker
1nypa salt
1/2tsk mald kardemumma
150g mjukt smör
ca 12dl vetemjöl special
 
Rör ut jästen i mjölken och tillsätt sedan resterande ingredienser. 
 
Knåda ihop till en smidig deg. 
 
Låt degen jäsa övertäckt i ca 1timmar. 
 
Fyllning
100g mjukt smör
1,5dl florsocker
2msk vaniljsocker
 
Rör ihop fyllningen. 
 
Kavla ut varje degen till en rektangel. 
 
Bred på fyllningen och rulla ihop till en rulle. 
 
Skär till 20st bullar. 
 
Lägg bullarna med snittytan upp i en långpanna klädd med bakplåtspapper. 
 
Låt jäsa övertäckt ca 30minuter. 
 
Pensla de färdigjäsa bullarna med ägg och strö över mandelspån och pärlsocker.
 
Grädda mitt i ugnen på 225grader i 13-15minuter. 
 
bullar - gravid - långpanna - vaniljbullar
Mamma Malin

Åh kan inte ens tänka mig hur det känns! Hoppas de tittar ut snart :)

Vad gott med bullar! Vi har kanske några få kvar i frysen. Hm, ska kika!

Svar: Bullar är bästa frysfyndet :-D
Emmelie