Årsresume 2017

Nyårsafton betyder att vi tittar tillbaka på 2017, förundras och minns... 
 
Beskriv året.
Ett slitsamt och utmanande år som har gått i raketfart men ändå så långsamt.  
 
 
Bästa köpet?
Vårt stora hus. Vi älskar varje kvadratmeter! 
 
 
Har du haft ett förhållande under 2017?
Japp, 7 år med mannen i huset. 
 
Vart reste du under 2017?
Räknas till ICA? 
 
 
Vilka ser du som de största händelserna under året?
I slutet utav sommaren fick vi äntligen flytta in i vårt nya stora hus. Ett hus anpassat för vår familj och våra behov. Det är ljuvligt! Tvillingarna har firat sin första födelsedag, döpts och sedan i förrgår kan nu båda gå. Och Signe, vår stora stjärna har blivit blöjfri och hunnit fylla 3 år.  
 
 
Vad var extra dåligt med året?
Tröttheten under större delen av året var förlamande på ett sätt som är svårt att förstå om man själv inte upplevt det. Första åren med barn är tuffa, med tvillingar är det värre och dessutom ensamt. Ensamt, som en bubbla få andra besökt eller upplevt. Det som inte dödar, härdar och ut kommer man starkare. Men vägen dit var lång, krokig och tuff.    
 
Lärde du känna några nya människor?
Tvillingfamiljen - När ingen annan förstår
 
Gjorde du något 2017 som du aldrig gjort förut?
Flyttat med 3 barn, 1 man och 2 katter.  
 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag är så glad och tacksam för 3 friska och underbart tokiga barn. Mina livs kärlekar alla dagar i veckan!  

Vad var din största framgång på jobbet 2017?
Föräldrarledig under hela 2017 
 
Vem/vad saknade du?
Jag har saknat en extra uppsättning armar fler gånger per dag än vad det finns fingrar att räkna på. Ett återfödas som en bläckfisk har aldrig känts så lockande som under 2017. 
 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Under 2017 låg mitt fulla fokus på barnen, varje dag, varje vaken sekund. 2018 hoppas jag blir ett år där min egen tid får större plats. Som en början på detta nya tänkande har jag bokat en klipptid för det var 2 år sedan sist... babysteps...    
 
 
Mest stolt över 2017?
Jag är stolt över mig själv och det faktum att jag fortfarande står upp och andas. Med avlastning från släkt som kan räknas på en hand och en sambo som spenderar all vaknen tid på jobbet är det jag som har dragit runt hemmet, flytten, barnen och kaoset. Tack mig själv för att du aldrig ger upp ens i de värsta utav stunder!     
 
Högsta önskan just nu?
Jag önskar mig ett friskt 2018 för mig och min familj. Jag hoppas även på yrkesmässig utveckling och ett liv utanför bajsblöjor och barnskrik.  
 
Tror du att 2018 kommer bli lika bra?
Jag hoppas att 2018 kommer med ny energi som fyller året både privat och yrkesmässigt.  
 
(Förra året skrev jag; "Även om 2017 kommer vara fyllt med massor utav kärlek tror jag att det kommer bli ett slitsamt år med sömnbrist, oro och allt annat småbarnstiden innebär." Spot on!)   
 
 
Vad kommer du sakna från 2017?
Sally & Konrad blir våra sista barn, våra sista bebisar. Säga vad man vill om bebisar men de är förbenat söta!
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Renovering, renovering, renovering 
 
 
Vilket datum från år 2017 kommer du alltid att minnas?
17-11-15 - Tvillingarnas första födelsedag!
 
Slutligen; vad är dina planer inför 2018?
Fortsätta renoveringen utav källaren i vårt hus, börja arbeta igen och så har vi två små nya förskolebarn i familjen.  
 
 
Vad vill du säga till dig själv inför 2018?
"Life is tough my darling but so are you"
 
Hur firar du in nya året?
Med vänner, mat och några glas med bubbligt. 
 
Gott nytt år alla fina läsare! <3

2017 - nyår - Årsresumé
Mirre

Roligt att se er resume och så fint kök ni har =D

birgitmaria

Vilket härligt år ni haft och hur bra är inte du Då! Supermom nr 1 - jag överlåter här med titeln till dig ;-) Bebisar, en treåring och husflytt - imponerad! Önskar dig och de dina ett härligt 2018! (och hoppas på en massa bra recept från dig)