Ekvation & Vilken väg

Säg efter mig! Pannkaka är inte kvällsmat. Men om man tar pannkakassmeten och häller den i en ugnsform istället, DÅ är det plötsligt en duglig kvällsmat. Hur den ekvationen går ihop vet jag ej men det är så sant som det är sagt.  

 
Ut kommer ett bubblande landskap av god pannkaka. 99% av tiden gör jag såkallad ugnspannkaka, inga krusiduller utan bara smet rakt upp och ner. Skulle jag sitta och ruva på ett par paket bacon lite sådär planlöst så tillsätter jag det men oftare blir det i så fall några potatisrester som jag finriver ner i smeter. Jag tycker det är självklart att ugnspannakaka serveras med lingonsylt men mina barn hävdat att hallonsylt är vägen att gå. Vart står ni i frågan?  
 
 
Ugnspannkaka
 
Ca 4port 
 
3dl mjöl
6dl mjölk
3st ägg
1tsk salt
ev. ett par kokta potatis, finrivna eller några paket stekt bacon
 
Vispa ihop alla ingrediener till en slät smet. Häll i en smord ugnsform. 
 
Grädda mitt i ugnen på 225grader i ca 30minuter eller tills pannkakan stelnat. 
 
Servera tillsammans med lingonsylt eller om ni är lika tokiga som mina barn hallonsylt. 
 
Skulle ni få rester över så gör de sig bäst stekta i smör! 
 
Följ mig gärna på instagram @mildarabarber
 
Vegetariskt - fläskpannkaka - ugnspannkaka - vardagsmat
Anonym

Hej lingonsylt är bäst. R-M

Svar: Eller hur!
Emmelie