Jobb & Godaste fikan

Jag står och viker in lakan i linneskåpet (jösses så vuxen man är när man har ett sådant och ännu hellre använder ord som linneskåp) när Sally kommer springandes och ger mig världens största kram. Sedan rusar hon tillbaka till Signe och Konrad för att fortsätta leken och berätta för dom: "- Jag gav bara mamma en kram, ni vet hon jobbar ju här". 
 
 
Även om det är lördag så vilar inte arbetet. Veckan har varit lång och vi förtjänar oss något gott till kvällsfikan. En av mina favoriter på kakfatet är kokostoppar. Men ibland behöver en kvinna sin choklad och gud nåde den som försöker komma emellan. Lite så gick tankarna när jag gick och hämtade kakao och hävde i kokostoppssmeten. WOW! Bland det bästa jag bakat! Som en kladdkaketopp med smak av chokladboll och underbarhet. Den perfekta gobiten på kafferasten under ännu en dag på jobbet... 
 
 
Kokostoppar med choklad

ca 15st

50g smör
2st ägg
1dl socker
200g kokosflingor
4msk kakao
1 nypa salt 
ev. skalet från en apelsin 
 
Blanda ihop alla ingredienser och låt smeten svälla i minst 15minuter. Klicka ut små toppar på en plåt med bakplåtspapper och forma dom med hjälp av händerna till höga toppar. Grädda topparna mitt i ugnen på 175grader i ca 15minuter. 
 
Följ mig gärna på instagram @mildarabarber
 

Choklad - Kokos - kakao - kokostopp - kokostopp med choklad - småkaka