Bästa dagen & Mandelfyllning

Å nu är det inte långt kvar till årets näst bästa dag! Alla semlornas dag! Att fettisdagen inte är en röd dag är minsann skamligt. 
 
Jag har redan hittat det bästa bullreceptet så att baka någon annan form utav slät bulle vore otänkbart. Jag är däremot villig att exprementera med fyllningen..till viss del... I år blev det en mandelfyllning med lite mandelbitar i. Galnare än så blir vi helst inte i detta lilla hus.  
 
Funderar ni över receptet på själva bullarna hittar ni det HÄR
 
 
Mandelfyllning till semlor
 
fyllning till 8-10st normalstora semlor
 
200g mandelmassa
25g mandelmjöl
25g mandelspån
1tsk vaniljsocker
45g florsocker
75g mjölk
 
Blanda ihop allt till en krämig massa och fyll sedan dina semlor. 
 
 
Semlor - mandelfyllning - mandelmassa
Joanna- Från 95- 65 kg!

mumms

Svar: :-D
Emmelie

a n n i k a

Gott!

Svar: :-D
Emmelie

Marlene S.R

åh gott!

Svar: :-D
Emmelie

birgitmaria

Det ska vara så traditionella semlor som möjligt. Jag brukar testa olika varianter med mina elever på jobbet, men hemma - de ska fyllas med mandel av något slag. Fast i år kanske jag ska göra som min mamma gjorde när jag var liten, byta ut mandeln mot hasselnöt.... hmmmm... nostalgi!

Svar: Hasselnötter lät ju galet spännande!
Emmelie

Fani

Åh nu blev jag sugen på semla, haha. Älskart!

Svar: Såå gott!!
Emmelie