24 dagar kvar & Tryffelfeber

Förra året var jag fullständigt insnöad på fudge! Det kokades fudge högt och lågt här hemma under hela december. Vi mumsade i oss både skumtomtefudge, oreofudge och nutellafudge under sena julkvällar.
 
Detta året är det tydligen tryffel som gäller. Likt en tryffelgris har jag snappat upp varje tryffelrecept min lilla näsa sniffat sig till. Helst hade jag tryfflat dag som natt men det finns ju lite annat att stå i också i juletider. Så som att äta tryfflar...
 
Vill ni också tryffla er in i julstämmning kommer här ett recept på krämiga, spritsade chokladtryfflar toppade med havssalt. Jösses så trevligt! 
 
 
Salt & krämig chokladtryffel
 
ca 20st
 
100g mörk choklad med salt
25g smör
0,75dl creme fraiche
0,5 msk honung
 
20 st små folieformar
havssalt
 
Smät choklad och smör över ett vattenbad.
 
Rör i creme fraiche och honung och låt tryfflen svalana tills den är så pass tjock att den går att spritsa.
 
Spritsa ut tryffeln i folieformarna och strö över lite havssalt på toppen. Låt stelna i kylen.   
 
Choklad - chokladtryffel - godis - jul
Ellen Gräntz

Mums! Gjorde också tryfflar i helgen.

Svar: Så gott! :-D
Emmelie

Sara

Åh mums så gott ! :) Ge mig ! <3 Kram

Svar: Mums :-D <3
Emmelie