God fortsättning & Tipsigt värre

Som bekant blir man inte miljonär på varken pengar eller sömn när man är mammaledig, däremot är kärleken överväldigande. Men med en åtta kilos kärleksklump som tycker att sova en hel natt är cirka helt värdelöst så går det åt mängder utav espressokapslar till min Nespresso-maskin. Japp, man skulle kunna ta det så långt som att säga att de där små rackarns guldkapslarna är vardagens livlina. 
  
 
Någonstans i en sån där trött vardagsyra blev jag kontaktad av Real Coffee, ett företag som gör kaffekapslar kompatibla till Nespressomaskinerna men till bättre priser (2,00-2,50kr jämfört med Nespresso 3,80-4,60kr).
 
Jag har fått möjligheten att testa deras två olika varianter utav espresso, "Verona" & "Napoli". Verona är en smula starkare än sin kompis Napoli men båda har en mild och behaglig kaffesmak. Och dessutom ger båda samma fina crema som orginalkapslarna från Nespresso.
 
Personligen är jag en lattedrickare och gillar helt enkelt inte starkt kaffe som är så beskt att tungan krullar sig som ett paketsnöre. Därför faller Real Coffees milda espressokapslar mig helt i smaken och jag har fått en ny favorit i Verona! Den där Verona-kaffekoppen ger mig en ljuvlig start på dagen framför nyhetsmorgon medan Signe rullar runt, runt, runt på lekmattan.  
 
 
I samarbete med Real Coffee  
milina.blogg.se

vad roligt! :) kapselkaffe är supergott :D

Svar: Eller hur, bästa hemmakaffet enligt mig :-D
Emmelie

MATILDA

Dricker inte alls kaffe hehe :)

Svar: Hihi, kommer med åldern det där ;-)
Emmelie

lucydee

Va gott och vilken fin kopp :D

Svar: Tack, i love it :-D
Emmelie

Kajsa-Stina

Jag har inte börjat dricka kaffe ännu. Jag är 20år men klarar bara inte av att dricka det då jag tycker det smakar så fruktansvärt haha :( Men jag har hört att man brukar lära sig dricka det med åren och särskilt när man väntar barn har jag hört att det är något många börjar med! Dock tror jag att jag också är mer än lattetjej än stark kaffe bara sådär. Har smakat kaffe ett par gånger svart men även med mjölk och det var ingen höjdare. Kanske "bäst" att börja med socker i också och sedan vänja sig av vid det successivt :)

Så söt muminkopp också! Jag fick just denna på bilden i julklapp. Har några stycken sen innan så nu har jag ännu en fining till min lilla samling :)

Kramar <3

Svar: Haha, precis det där med kaffe kommer med åldern. ;-) Visst är den söt, älskar verkligen vintermuggarna. Sååå söta :-D
<3
Emmelie

Sara Ekman

Jag är ingen kaffedrickare, älskar te :)

Svar: Hihi, jag kör båda :-)
Emmelie

Klara Andersson

åå det såg så gott ut ju,och jag gillar inte ens kaffe!

Svar: Haha, helt klart bra betyg. :-D
Emmelie

michelle bergström

Vilket söt mugg :)

Svar: Tack, i love ut :-D
Emmelie

Lilla Malin

Härligt när man hittar något som är liiite billigare men lika bra :)

Svar: Precis, det är fantastiskt :-D
Emmelie

Sara

Nu dricker jag inte alls mycket kaffe, men blir absolut nespressokaffe då jag dricker och det är ju inte gratis. Men behövs mer kaffe nu med en mini i familjen :P

Svar: Hihi, ja de där minimännsikorna tar verkligen fram kaffeberoendemänniskan i en. ;-)
Emmelie

NICOLE

Åh vad kul att du fick möjlighet att testa dem :D Förstår att det går åt en del lattes och kaffe med småbarn :) Men som du säger, de tar sömnen men ger desto mer kärlek & glädje!

Svar: Hihi, ja jag förstår inte vart barn får all energi ifrån. Tänk så mycket man skulle få gjort om man orkade hålla samma tempo som dom ;-)
Emmelie

Pauline

har också den muminmuggen :D

Svar: Visst är den ljuvlig :-D
Emmelie

Emelie

Åh så gott :D

Svar: Ja kaffe är verkligen gott :-D
Emmelie

Maria

vilken söt muminkopp :)

Svar: Tack, jag älskar den :-D
Emmelie

Angelica

Har alltid tyckt att det ser lyxigt ut med riktigt kaffe, men jag dricker det inte och har aldrig gjort.. gillar inte doften heller.
Men det ser gott ut :P

Svar: Å, jag har nog aldrig hört någon som inte gillar doften utav kaffe innan. Det är ju ingen nödvändighet det där med kaffe även om många anser att det borde vara en egen matgrupp :-)
Emmelie

Liborius

fin mugg:)

Svar: Tack, i love it :-D
Emmelie

Sanna Preifelt

Åh men vilken vardagslyx att få testa lite nytt kaffe. Jag själv är en ordentlig kaffesörplare, så jag hade inte haft nåt emot att testa nåt liknande själv, fast jag har ju ingen nespressomaskin... hihi. Jag kör mest press :D

Svar: Ja det var det verkligen. Det blir inte någon riktig morgon utan den där kaffekoppen! Sebastian han pressar gärna sitt kaffe, det blir ju väldigt gott det också :-D
Emmelie

Henrietta Nylund

Åh vad kul! Dock dricker jag själv inte kaffe :D

Svar: Haha, man lär sig när man blir gammal ;-)
Emmelie

Therese Bjärstig

JA kaffe är en småbarnsförälders bästa vän, det kan jag intyga som haft två nattsuddare till barn... Hade tidigare kapselmaskin men gillar inte alla tomma förpackningar, känner mig som miljöbov så vi köpte nu en som mal färska bönor och OJ OJ OJ så nöjd jag är, enda nackdelen är att man dricker för mycket kaffe för att det är så gott :-D

Svar: Å, ja det pysslade Sebastian med också ett tag, malde och grejade. Blir ju väldigt gott kaffe av det men jag är lite väl bekväm för det ;-)
Emmelie

Moa Persson

Gud vad bra!! Skulle själv vilja smaka de, tycker att de verkar så himla gott :)

Svar: Det är det verkligen. Kan bara rekommendera :-D
Emmelie