Blöjtårta & Biffar i sås

 
En av många underbara presenter, en blöjtårta till Signe från en av mammas bästa vänner med familj

Lilla Signe har hunnit bli 16 dagar nu men hon blir fortfarande bortskämd med paket och blomsterbud från våra nära och kära. Vi vill passa på att tacka alla som har tagit sig tid och hälsat vår lilla tjej välkommen till världen! Vi är så stolta över vår lilla tjej och det har varit helt underbart att få visa upp henne för våra nära och kära. Tack alla <3 
     
Biffar med fetaost i krämig sås
 
Om det beror på amningen eller på att jag knappt fått i mig mat de senaste nio månaderna vet jag inte men jag är konstant hungrig just nu. Jag åt en jätteportion med fisk till lunch för en timme sedan och är nu superhungrig igen! Så medans jag går och äter ...igen... så får ni ett middagstips som går snabbt att slänga ihop en vanlig vardagskväll.
 
Biffar med massa fetaost i, supergoda som de är men ännu godare när de får bada i en gräddig sås med avijar. Avijar är en paprikaröra på burk som finns i både mild och stark variant. Jag valde den milda denna gången för att spara Signes lilla mage. Annars brukar jag köra på den lite hetare varianten. 
       
 Serveras med pasta och sallad
 
Avijarbiffar i krämig sås

4 port

500g blandfärs
2 stora msk avijar
1 pakt fetaost
1 ägg
salt, peppar & persilja
 
Blanda ihop alla ing. och forma till lagom stora biffar. Stek biffarna i smör tills de nästan är genomstekta, helt klara blir de när de simmar runt i såsen sedan. Lägg biffarna på en tallrik. 
 
Dags för det bästa, såsen! Du behöver;
 
1dl avijar
1 burk creme fraiche
2dl grädde
1msk tomatpuré
1 köttbuljong
2msk persilja
salt och peppar
 
Vispa ihop alla ing. till såsen i samma stekpanna som du använde när du stekte dina biffar. Låt såsen koka upp och lägg ner biffarna i såsen. Låt puttra i några minuter.
 
Servera med nykokt pasta och en god sallad
 
Sofie

❤ Klart att finaste lilla Signe ska ha paket! Massa paket!

Åh de såg ju supersmarrigt ut måste testa! Puss å kram

Svar: <3
Emmelie