I en dimma utav trötthet

Å, vad jag önskar att jag var en sån där tjeck människa som kan komma inglidandes på fikarasten/lekdejten och slänga ur sig "vi fick bara 2 timmars sömn i natt men jag känner mig superpigg" och dessutom se strålande ut. För utan sömn blir jag blir ett V R A K, ser ut som ett, går som ett och min hjärna ställer sakta men säkert in sig på viloläge. Om ni föreställer er en zombie gånger tusen så får ni ungefär en blid utav mig just nu (haha, tittar på The walking dead och likheten är ta mig sjutton slående!). Signe, när du blir stor är du skyldig mamma en plastikoperation utvilande semester på en paradisö...bara så du vet...  
 
Låt mig dränka min trötta själ i en rejäl frukost. Kaffe, frallor, ägg, juice, yoggi och granola vill jag ha, pronto! Testa denna kokosgranola om ni vill ha en härlig start på dagen. Nä, den råder inte bot på de mörka ringarna under ögonen eller det faktum att huvudet dunkar utav sömnbrist men den får i alla fall din tunga att sjunga av lycka för rackarns god det är den!  
  
 
Kokosgranola

5dl havregryn
2dl kokos
125ml kokosmjölk
2msk honung
1dl torkade bananskivor
1dl russin
 
Blanda kokos och havregryn. Rör sedan i kokosmjölken och honungen.
 
Sprid ut din havregrynsblandning på ett bakplåtspapper. 
 
In i ugnen på 175grader i ca 30 minuter. Rör om ett par gånger under gräddningen. 
 
Blanda i bananskivor och russin i den svalna granolan och förvara i en lufttät burk. 
 
Kokos - frukost - granola
Angelica

Haha, känner igen det där med tröttheten trots att jag inte har barn!

Svar: Pju, skönt att jag inte är ensam :-D
Emmelie

Angus

Åh et ösnkar jag med
eller ja.. jag önskar jag va tjeck även om jag sovit 10 timmar..
jag är bara trashig

Svar: Hahaha, du är väl för rolig :-D
Emmelie

Liborius

blir också ett vrak utan sömn!

Svar: Så skönt att jag inte är ensam!
Emmelie

Pauline

vad gott det lät!

Svar: Helt klart inte så dumt :-D
Emmelie

birgitmaria

Jag behöver inte jättemycket sömn, men får inte bli för lite, då fungerar jag inte alls!Och käck är nog inte ett ord som någonsin använts på mig...
Och granolan lät jättegod, men inte en morgon när man är bedövad att trötthet, då orkar jag inte ens tugga ;-)

Svar: Lyckan dig! I mitt fall är trött OCH hungrig sämsta tänkbara kombinationen :-P
Emmelie

Isabelle Olsson

Mums mums och MUMS!!! Älskar hemmagjord granola! Och så älskar jag kokos! Så denna måååste jag testa! :-D

Svar: Å, ja då kommer du nog gilla denna blandning :-D
Emmelie

Sanna Preifelt

Det här ska jag definitivt prova att göra under en ledig stund nu i veckan. Kokos är sååå gott och såå underskattat :)

Svar: Va kul! :-D Är man en kokoslover kommer detta helt klart kittla dödsskönt i kistan :-D
Emmelie

finnsingaursäkter

Inspirerande blogg med grymma recept!!

Svar: Vilka fina ord! Tusen tack <3
Emmelie