Lyckans Ost!

 
En mörk oktobernatt och amning nummer sisådär 105 i ordningen den natten så låg jag klarvaken och uttråkad. Väntandes på att den lilla mjölkigeln skulle äta klar surfade jag in på ICAs hemsida för att hitta lite matinspiration, för vem gör inte det kl 02.43 på natten?... I alla fall så hittade jag en tävling på hemsidan i samarbete med Santa Maria. Trotts att jag var iklädd nattmössa och halvblind så måste jag lyckats ha skrivit en bra motivering för jag vann! Jag som aldrig vinner något! Eller jo, en ryggsäck från kamratposten när jag var liten man annars har det vart iskallt på den fronten...      
 
 
Det var inget dåligt paket jag och Signe trippade till posten för att hämta. För vilket perfekt pris till en matnörd som mig, en hel låda fylld till bredden utav kryddor och chilisar av alla möjliga slag! Har ni följt mig ett tag så vet ni att jag älskar chili. Jackpott helt enkelt! 
 
 
Eftersom jag har chili i mer elle mindre allt jag lagar så fick kryddblandningen "chili explosion" åka ner i köttgrytan redan samma kväll. Gott? OM det var!
 
Lyckans ost!
 
Pauline

vad roligt!

Svar: Verkligen superkul :-D
Emmelie

Maria

nämen vad roligt att du vann! :)

sv; haha ja en riktig liten posare

Svar: Ja verkligen, vinner ju aldrig nått :-D
Emmelie

Jen

Stort grattis!! riktigt fina kryddor du vann där :D

Svar: Tack, jag är såå nöjd :-D
Emmelie

Lilla Malin

Ooj, det var inte dåligt. Chili Explosion och Pasta Rossa har vi här hemma också och de används faktiskt ganska mycket :)

Svar: Ja dom verkar vara väldigt användbara. :-D
Emmelie

Sara

Åh så himla roligt för dig, grattis !! :)

Svar: Tack, det var riktigt kul :-D
Emmelie

Catrine

jobbigt när man inte kan sova, brukar oxå sitta o surfa en del då :) chili är så starkt tycker ja :) ha en trevlig fredag :) kram

Svar: Perfekt när man inte kan sova! Ja, lite starkt är det helt klart, tror dock jag har vant mig nu :-)
Emmelie

Henrietta Nylund

Älskar stark mat! :)
Läs gärna de goda nyheterna om samkönat äktenskap i Finland jag skrev om på bloggen! :)

Svar: jag också! Sååå gott :-D
Emmelie

Angelica

sv: Haha, precis :P
Sen får jag göra ny deg och baka mer kakor :P

-Vad skoj! Grattis!

Svar: Tack, jättekul :-D
Emmelie

Isabell

Önskar dig en trevlig helg! :)
Kram

Svar: Detsamma :-)
Emmelie

Ronja

Åh så häftigt! :D Berätta gärna sedan vad du tycker om de olika kryddorna!

Svar: Ja jättekul! :-D Det kan jag absolut göra, ska se om jag får några favoriter.
Emmelie

Klara Andersson

ÅÅ älskar dom där kryddorna vi har dom hemma och ''garlic någonting'' är sååå sjukt god!

Svar: Å, den har jag inte testat ännu, ska helt klart leta upp den i högen nu och testa :-D
Emmelie

birgitmaria

Grattis :-) va kul! Nya kryddblandningar är alltid kul!

Svar: Eller hur, kryddor gör ju halva grejen med mat :-D
Emmelie