Bröd & Vatten

1 vecka kvar till lön idag! Ekar det tomt i pengabörsen nu och blir det kanske bröd, vatten och på sin höjd ett paket nudlar till helgen?
 
Misströsta inte, likt stålmannen är jag nu här till er räddning!
 
Istället för att spring ner på ICA med de sista slantarna och köpa ett halvtråkigt och lite torrt bröd så bakar ni denna snabblimpa för skit och ingenting. Den håller sig saftig ända fram till löning och dessutom behöver ni inte ens kunna baka för att lyckas med denna limpa.
 
Nu puttrar vi på en vecka till innan vi blir kungar i baren ICA. 
    
 Perfekta brödet
Snabblimpa

1 limpa

3,5dl mjöl
2dl grahamsmjöl
1dl grovt rågmjöl
1tsk salt
0,5dl solrosfrön
0,5dl linfrön
1,5dl torkad frukt (Papaya, annanas, russin och tranbär)
1dl nötter 
5dl filmjölk
0,5tsk bikarbonat
1dl mörk sirap
 
Blanda alla ing. och rör till en jämn smet. 
 
Häll i smeten i en smörad avlång brödform. 
 
Grädda i nedre delen av ugnen på 175grader i ca 1,5 timme. Håll lite koll på brödet, du kan behöva lägga över en bit folie i slutet. 
 
Låt brödet svalna inlindat i en handduk på galler. 
 
Bakpulverbröd - Bröd - limpa
Sofia

gud vad gott!!

Svar: Bröd är alltid trevligt :-)
Emmelie

Angelica

Åååh vad gott!!

Ska absolut provas på :)

Svar: Det tycker jag, det är så himla enkelt också :-D
Emmelie

coffeeandcupcake.blogg.se

De verkar riktigt gott :)

Svar: Det är så saftigt och gott :-D
Emmelie

Katta

Hej! Fin blogg du har :). Kolla gärna in min blogg om du vill :). Kram.

Svar: Tackar :-)
Emmelie

Maria

ja de lärorika och pedagogiska spelen är verkligen toppen :)

och brödet såg riktigt gott ut!

Svar: Dom lär ju sig så snabbt också när dom är små! :-D
Emmelie

milina.blogg.se

mums! nudlar är fan underskattat, skit gott. det kommer jag lätt leva på sen när jag flyttar hemifrån haha. nudlar, vatten och bröd!

Svar: Haha, ja nudlar kan vara riktigt gott en kylig kväll i soffan framför en film men kanske inte varje dag :-P
Emmelie

Henrietta Nylund ♥

Älskar hemlagat bröd! :)

Svar: Visst är det gott :-D
Emmelie

Småstadsfrun

Såna här bröd gillar jag! Enkla, snabba och saftiga länge. Tack för tipset!

Svar: Samma här, sjukt smidigt :-D
Emmelie

Life of Johanna

Ser smarrigt ut! Hembakat är alltid godast

Svar: Ja, hembakat ska det vara :-D
Emmelie

Isabelle Olsson

Mums!! Inget slår hembakat bröd! Och det där såg inte helt fel ut! :-D Vill testa att baka bröd, aldrig gjort det faktiskt...

Svar: Men å, då måste du testa! Börja med sånt här bakpulver bröd då kan du inte misslyckas. Bara att blanda och in i ugnen, ingen jäsning eller knådning behövs! :-D
Emmelie

My Fredblad

<Hemma gjort bröd slår ju allt! Mumsigt det ser ut! Brukar du göra bröd och så?

Svar: Visst gör det de! Här köper vi väldigt sällan bröd utan det bakas hemma istället :-)
Emmelie

Sofia

Wow det ser fantastiskt ut! Jag har laddat upp med massa mat för mina sista slantar denna veckan, passar extra bra att jag har "förbjud" mot att äta ute under vår utmaning just denna vecka, eftersom mat typ är det jag lägger mina pengar på. ;)

Svar: Jag åt också ofta lunch ute när jag jobbade, är lite lyx i vardagen det där att få gå ut och äta lunch med kollegorna och komma bort från jobbet en stund. Men det bränner ju lätt hål i plånboken det där! Jag håller tummarna att du lyckas med utmaningen :-D
Emmelie

Emma och Amelia

Hej! Jag tänkte bara berätta att vi har startat en bloppis där alla pengar vi får in går till bröstcancerfonden. Shoppa med gott samvete skulle man kunna säga! Kika gärna in, vi säljer hollister, klackskor, levis shorts osv, allt under 100lappen! Hoppas du inte tycker att denna kommentar var irriterande. Kram

Svar: Hoppas insamlingen kommer gå bra för er :-)
Emmelie