Kungen över alla

En utav de vanligaste frågorna man får från människor man inte känner så väl måste vara vilken ens favoriträtt är. Jag blir lika ställd varje gång jag får frågan för är man som mig och älskar mat så är det svårt att välja en favorit! Det är typ som att peka ut sitt favoritbarn ur syskonskaran, man älskar alla lika mycket. Men efter mycket noga dividerande och överläggande har jag kommit fram till att jag har en favoriträtt trotts allt. Jag verkligen älskar denna version av ratatouilie. Nä, det är inte på långa vägar den äkta varan utan mer som ett par fasta och putiga K-kupor, väldigt fejk. 
 
Kommer ni hem till mig och snokar i min frys kan jag garantera att ni hittar både en och två burkar med ratatouilie. Eftersom jag låter min gryta koka i minst två timmar gör jag en trippeldubbelsatts när jag ändå är igång och fryser in i portionsförpackningar. Dessa ligger sedan snällt och väntar på att få bli lunch vid senare tillfälle. Smakar lika bra uppvärmd i micron som nylagad direkt ur grytan.  
 
Grytan är perfektion med sin heta och mustiga smak. Dessutom passar den till ALLT, pasta, ris eller potatismos. You name it, det funkar!
 
Så, vilken är er favoriträtt kan ni välja?  
 
 Favvo favvo. 
Fejk Ratatouilie

2st valfria paprikor
1 aubergine
1 zucchini
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
2 burkar krossad tomat
chiliflakes
ev. socker
salt&peppar
 
Hacka och tärna alla grönsaker och fräs i smör i en stor stekpanna. Tillsätt kryddor och krossad tomat. 
 
Låt grytan puttra i minst 2 timmar. 
 
Smaka av med salt, peppar och ev. en gnutta socker. 
 
Servera tillsammans med pasta. 
 
Pastasås - Ratatouilie - Vegetariskt
Maria

åh vad gott!

sv; ja nu längtar man bara ännu mer. tur att det inte är långt kvar :)

Svar: Supersmarrigt :-D
Emmelie

emiza

vad gott :D

Svar: Väldigt :-D
Emmelie

Angus

Inte just dessa, de är lite svåra o gå i, men hon har andra skor som hon går i utan protest :)

Life of Johanna

Det är inte lätt och välja ut EN rätt som man älskar. Det finns så mycket gott ju!

Eller hur rabatter gillas alltid! :)

Svar: Haha, eller hur. Precis så jag känner, på tok för mycket gott för att välja en! :-)
Emmelie

Isabelle Olsson

Mums! Måste bli bättre på vegetariskt! Det är så gott ju! Får testa detta! :-D

Kram!

Svar: Ja vi borde också bli bättre på vegetariskt, finns ju så mycket gott! :-D
Emmelie

Angelica

Vad gott!!

Jag ÄLSKAR grytor i alla dess slag, men fisk är något jag äter flera gånger i veckan :D

sv: Oh ja, men igår var han inte hungrig, så han fick äta idag istället :)
Han är svår att få i mat när han är ledig från fsk :/

Svar: Fisk äter vi också minst en gång i veckan om än något protesterande från sambon men jag har alltid tyckte det är gott med fisk :-)
Emmelie

Sofia

Åh gott! Svårt att välja. Men någon typ av pasta är alltid gott!

Svar: Mmm, ja pasta är ju verkligen inte dumt :-D
Emmelie

ɑ n n i k ɑ

Super mumsigt!

Svar: Verkligen :-D
Emmelie

Clin

Så gott det såg ut att vara =)

Svar: Ljuvligt verkligen :-D
Emmelie

Lilla Malin

Mm, det lät inte alls fel! Det är en väldigt svår fråga, det håller jag med om. Tacopaj är ju en hit här hemma, annars älskar jag grillat men det är ju väldigt brett. Det beror på tillbehören och vem som grillar ;)

Svar: Å ja, de där första grillmiddagarna på försommaren är underbara och tacopaj är ju inte heller dumt. Finns på tok för mycket god mat :-D
Emmelie

milina.blogg.se

måste nog säga någon asiatisk rätt!

Svar: Ja asiatiskt är riktigt gott. Stekt ris brukar det bli när jag äter Mums!
Emmelie

Therese Bjärstig

Lät inte dumt, får testa ditt recept! Å ja, Amanda är grym, hennes version lär bli en hit... :-)

Svar: Ja gör det, så samaskigt! :-D Vi såg programmet igår kväll och hon var riktigt duktig!
Emmelie

Pauline

mums!

Svar: :-D
Emmelie

Madde

Åh har aldrig smakat, kanske ska våga mig på det någon dag! :D

Sv: ja det är juh det, tragiskt nog vill halsen inte ge med sig! :<

Svar: Det tycker jag du ska :-D
Emmelie