Signes julfavorit & Grötrester

Fick ni massa rester över från morgonens tomtegrötsätande? Ingen panik, sitt ner i stugorna, här kommer ett tipptopp recept på ris á la malta som görs på kall tomtegröt och kvarg. Frisk och lätt i magen... ja för att vara ris á la malta då. 
 
 
Signe som spottade ut den nykokta tomtegröten i min hand igen åt upp både min och sin farmors ris á la malta portion. Så alltså 10 utav 10 rabarber av mini mildarabarbern här hemma. Jag är villig att hålla med!
 
 
Frisk ris á la malta
 
6 port.
 
500g kall risgrynsgröt
1dl kvarg (10%)
1tsk vaniljsocker
2msk honung
 
Rör ihop alla ingredienserna och häll grötblandningen i fina glas. 
 
Toppa ris á la maltan med rostade nötter (hasselnöt, kokos, mandel & valnötter) och filéad apelsin. 
 
dessert - jul - ris á la malta
Sara

Låter jättegott, den varianten måste jag prova:)

Svar: Va kul att du gillade :-D
Emmelie

birgitmaria

Verkar va något för mig. I love ris a la malta :-)

Svar: Å då hade du nog gillat :-)
Emmelie