Tankspridd & Godaste osten

Man vet att man är tankspridd när man sätter sig framför tvn och efter 12minuter och 13sekunder inser att det är Nicke Nyfiken man sitter och tittar på... 

Jag är absolut ingen ost och kex tjej. Jag gillar faktiskt inte ens hårdost om den smakar ost. Men det här kära vänner är ta mig tusan beroendeframkallande! Det går inte sluta äta av den varma krämiga brieosten. Mums! 
 
 
Varm brieost
 
1st brieost
1näve blandade nötter (t.ex: valnötter, cashew och pinjenötter)
1näve blandad torkad frukt (t.ex: annanas, tranbär och papaya)
 
Skär ett lock i osten. Använder du en stor brieost var noga med att lämna en kant runt hålet!!
 
Toppa osten med nötter och torkad frukt. 
 
Värm osten i ugnen på 200grader i ca 10minuter. 
 
Ringla över honung och servera osten direkt tillsammans med små salta kex eller pepparkakor. 
 
jul - ost - tilltugg - varm brieost
Linn Strömberg

Herregud vad gott det låter!

Svar: Det är såå gott :-D
Emmelie

Mikaela

Det ser riktigt gott ut :)

Svar: Tack va kul :-D
Emmelie

Annsoh

vad gott!!

Svar: :-D
Emmelie

coffeeandcupcake.blogg.se

Mums va gott de såg ut :D Hoppas du får en trevlig helg :)

Svar: Va kul! :-D
Emmelie

birgitmaria

Men så gott!!
Fast Nicke Nyfiken kan ju vara rätt bra...

Svar: Visst är det ! hihi
Emmelie

Helene

LÅter jättegott:3

Svar: <3
Emmelie

Maria

Haha fast Nicke är ju rätt bra.
Kram på dig

Svar: Hihi, eller hur! <3
Emmelie

Therese Bjärstig

Jag älskar ost men är nötallergiker så jag får passa på denna 😕 Önskar dig en fin helg ❤️

Svar: Typiskt! Funkar med fröer också :-)
Emmelie

Lis Mari

YUMMIIIIIIE, älskar brietårta!

Svar: Jag också :-D
Emmelie

j u n i t j e j

Mums, så smarrigt!

Svar: Jättegott :-D
Emmelie

Jasmine

Jag har själv ätit den så kallade brieosttårtan vid flertalet tillfällen och jag håller med dig om att den är god.
Kram

Svar: Brietårta var ett tjusigt namn! :-D
Emmelie

Robex Lundgren

mums

Svar: :-D
Emmelie

annelie

åh nu blev jag sugen mums mumms :D

Svar: Hihi, det är såå gott!! :-D
Emmelie

apieceofdelly.blogg.se

Det ska jag testa...det ser verkligen gott ut!

Svar: Vi gillar det jättemycket här hemma :-D
Emmelie

Hanna Karlsson

Det låter riktigt gott!

Svar: <3
Emmelie

Fani

Aee men guud så gott det där såg ut, helt sjukt!

Svar: <3 Tack söta rara
Emmelie

lillemor

Mumms

Svar: :-D
Emmelie

Cassandra Haraldsson

Men åh så gott!

Svar: Ååå, ja :-D
Emmelie

Frida

Men gud så gott det låter! Måste testa :D

Svar: Helt klart! Farligt gott! :-D
Emmelie

Ereeka

Åh vad gott det ser ut!

Svar: Tack <3
Emmelie

radhuslivet.se

Guuuud, jag börjar nästan äta på skärmen. Haha! :p Så himla gott!

Svar: Hihi, Ånej, den är så hårdsmält! ;-)
Emmelie