Pang-Pang & Världsbäst

Söndagkväll, Signe sover & på tvn rullar någon form utav pang-pang film som Sebastian valt. Explotioner, biljakter och blod är väl inte riktigt min melodi utan jag föredrar rosa, fluffigt och kaninungar. Men som den stöttande och fantastiska flickvän jag är sitter jag åtminstone bredvid så Sebastian inte bli för rädd. Helt klart medaljmaterial på mig!  
 
Frukosten inför kommande vecka är klappad och klar! För i ugnen står min just nu absoluta favorit granola och rostar. Jag har både en och fem granolarecept är på bloggen med detta är helt klart den med mest stjärnglans. Inte den nyttigaste då man med sina små ögonbollar både kan se en skvätt sirap och en sked socker. Men är man okej med det så kommer ni inte bli besvikna, så ruksigt god. På filen, yoghurten eller i mjölken, det spelar ingen roll för den är god på alla sätt!     
 
 
Världens godaste granola

250g blandade nötter (Jag tog; cashew, mandel, hasselnötter & valnötter)
250g havregryn
25g solrosfrön
25g pumpakärnor
8msk lönnsirap
8msk neutral olja 
1msk ljust muscovadosocker
250g blandad torkad frukt (Jag tog; tranbär, russin, aprikoser, papaya)
1dl puffat ris
 
Blanda nötter, frön och gryn i en stor skål. Häll lönnsirap och olja över blandningen. Rör om noga och sprid sedan ut den i ett tunt på en plåt med bakplåtspapper.
 
Strö över sockret och rosta sedan granolan mitt i ugnen på 200grader i ca 15 minuter eller tills granolan är gyllene. Rör om vart 5e minut!
 
Låt granolan svalna och blanda sedan i torkad frukt och puffat ris. 
 
Förvara i lufttät burk. 
granola - havregryn - nötter
http://pinkpiercing.blogg.se

svar: Ja man gör ju lätt det, när hon hade gjort sin tatuering så blev jag fett taggad på att fortsätta på min sleeve, har tid både i februari och mars :)

Ja hennes katt är hur gullig som helst tycker jag :) Åh tack!

Sara Ekman

Mums med granola :)

Svar: Visst är det gott :-D
Emmelie

Aina Strand

Ser riktigt gott ut :)

Svar: Tack, va kul att höra :-D
Emmelie

NICOLE

Haha håller med dig om filmgenren ;) Och det där såg riktigt gott ut! Ska göra min goda musli snart också!

Svar: Hihi, va skönt då är vi två <3 Musli är ju verkligen gott, hur gör du din? :-)
Emmelie

Clin

Det såg jätte gott ut =)
Har du haft en bra helg?

Svar: Va kul att höra, tack helgen har helt klart varit till belåtenhet. Hoppas du också haft det bra :-D
Emmelie

Life of Johanna

Sambon tittar på agenda och jag lyssnar med ett halft öra, men missar ändå allt, så när han börjar prata med mig så blir mitt svar va, jag lyssna inte så noga haha

Svar: Hahaha, precis så är det här också. Vi ser på film och jag frågar hela tiden "vem är det" "vad har han gjort". Hihi
Emmelie

Sara

Mums så gott, detta måste testas :) Jag är mer för pang pang, ju mer pang pang desto mer nöjd är jag ;) haha

Svar: Hahaha, ja någon måste ju se sånna filmer också ;-)
Emmelie

Angelica

sv: Ja, verkligen. Men nu är sista dosen tagen för denna gång och jag kan njuta av "ledigheten" :D

-Det där är något jag länge velat testa.
Ska kika på ditt recept och handla in lite :D

Svar: Va kul, hoppas du kommer gilla det lika mycket som jag :-D
Emmelie

Emelie

Men åh så gott!

Svar: Eller hur, älskar granola :-D
Emmelie

Pauline

åh så gott

Svar: Supergott och en bra start på dagen :-D
Emmelie

Kajsa-Stina

Jag älskar verkligen müsli men kör alltid på samma som man köper färdig i affären. Skulle vara kul att testa på en egen hemma också! Denna låter ju supergod :D

Svar: Ja, testa gärna att göra själv, då kommer du aldrig köpa müsli igen ;-)
Emmelie

Maria

vad gott det såg ut :)

Svar: Tack, det är verkligen bästa granolan :-D
Emmelie

mamma mindy

Så gott detta såg ut att vara..kram

Svar: Tack, det är helt klart bästa granolan :-D
Emmelie

Lilla Malin

Det ser så gott ut men tycker inte alls om torkad frukt i varken müsli eller något annat. Tar exempelvis alltid bort russinen ur lussekatterna ;P

Svar: Haha, å neeeej, då är en sånn ;-) Sambon är likadan :-P
Emmelie

Marie Bergman

Ser verkligen supergott ut =)

Svar: Va kul att höra, den är verkligen jättegod :-D
Emmelie

Emilia

Vad gott det lät! Funkar det att göra utan sockret och sirapen tro? Å andra sidan så är det ju ganska gott med socker och sirap, även om det kanske inte är så nyttigt, haha.

sv: Tack så mycket. Visst är det en kändis som ska gå på gala. Det kommer nog att synas bättre exakt vem det föreställer när den är färglagd och så. Hoppas jag i alla fall :)

Svar: Sockret på toppen kan du ta bort men sirapen behöver du i så fall byta ut mot något annat kletigt då det är det som bidrar till den där goa krispigheten :-)
Emmelie

Citroncest - matblogg från Italien

Det bade ser och later supersmarrig. Jag brukar blanda ner rostad kokos samt kardemumma i min granola, blir saaa gott!

Svar: Vilket härligt tips, kan tänka mig att det blir supergott :-D
Emmelie

tess

Så otroligt gott det är att göra det själv. Och nyttigt!
Vad duktig du är!
Kram

Svar: Eller hur, det är superenkelt att göra själv och så kan man kontrollera socker och annat trams som är i de där förpackningarna man släpar hem från affären :-D
Emmelie

Cecilia

Åh vilket nice tips!

Svar: Tack, va kul att höra :-D
Emmelie

Henrietta Nylund

Såg verkligen gott ut!

Svar: Tack, va kul att höra :-D
Emmelie

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Äsch, vad gör det om hundra år ifall det är lite socker och sirap i haha. Inte värre än typ vissa frukostflingor de säljer på affären. Jag brukar dock ha honung i när jag gör min granola:)

Svar: Hihi, precis! Honung är ju också väldigt trevligt :-D
Emmelie

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

sv: Tack snälla du:) Åh, jag hoppas du kommer iväg till Paris snart. Verkligen en underbar stad och jag vill typ tillbaka på direkten haha:)

Malin

Ser galet gott ut

Svar: Va kul att höra :-D
Emmelie

Kajsa

Ser otroligt gott ut!

Svar: Va kul att höra :-D
Emmelie

myawesomedays.blogg.se

Men åh vad smarrigt

Svar: Eller hur, bra start på dagen helt klart :-D
Emmelie

LouiseiTurkiet

Vad gott det låter!!

Hoppas att det är okej att jag tipsar dig om en rolig blogg grej som sker nu under 2015.
En kul idé som du kanske vill haka på och den är perfekt om man får skrivkramp och inte riktigt vet vad man ska blogga om.
Den är uppbyggd som en veckokalender under ett helt år.
En dag i veckan, valfri, så lägger du upp en bild som passar till veckans tema på din blogg och/eller instagram.
All information om fotoutmaningen 2015 och varje veckans tema hittar du på den här adressen.
http://louiseiturkiet.blogg.se/2014/december/53-veckors-fotoutmaning.html

Ha en fortsatt bra Söndag!
Kramar Louise

Svar: Tack va kul att höra :-D
Emmelie

Robex Lundgren

mums

Svar: Eller hur, smarrigt värre :-)
Emmelie

Fani

Den lät och såg riktigt gott ut alltså :) Måste pröva göra min egna granola någon gång!

Svar: Ja det tycker jag helt klart, det är både kul, gott och enkelt :-D
Emmelie

Emma Älmeby

Tack för ett grymt recept! Du får gärna kolla min blogg om du vill ha recept på mat och träningstips! :)

Svar: Det ska jag helt klart göra :-)
Emmelie

joe

NICE :) Tusan, en sån skulle jag göra....tack för tips!

Svar: Det tycker jag, gott och enkelt att fixa till :-D
Emmelie

Biggeros

Så gott÷)

Svar: Javisst :-D
Emmelie

Annster

Ser gott ut :)

Svar: Tack, va kul att höra :-D
Emmelie

Josephine

Har aldrig smakat granola, brukar bara göra egen musli. Spännande! Ser gott ut :)

Svar: Ja då måste du testa, blir så knaprigt och gott :-D
Emmelie

Josefin Holst-Norén

Gud va gott! Ska verkligen testa att göra en egen granola! Har du tips på någon med lite mindre socker, hege? 😊

Svar: hihi, va tror du om denna; http://mildarabarber.blogg.se/2014/june/bra-start-pa-dagen-2.html . En smula bättre sockermässigt och så kan man ta bort det torkade frukterna och köra på mer nötter och fröer istället :-D
Emmelie

Josefin Holst-Norén

Hehe*

Emmy's Life

Granola är så gott - speciellt om man gör den själv! Måste nog göra en egen snart .. min gamla är slut :)

Svar: Ja visst är det, brukar alltid ha en burk hemma. :-D
Emmelie

Ida

Smarrigt. Om man vill ha en med mindre socker och inte orkar göra en själv så är dessa jättegooooda: http://herbalstore.se/granola-och-brod

Svar: Tack för tipset :-D
Emmelie

Johanna Martinsen

Tack för att du kommenterade :)

Jenny

Åh galet vad gott det ser ut!

Svar: Va kul att höra :-D
Emmelie