Kylskåpsskvättar & Plättar

Slut på mjölk men längst in i kylskåpet står den där sista lilla yoghurtskvätten som alltid blir kvar. Det är helgmorgon, klockan är långt innan butiken öppnar och lilla familjen är såå sugen på frukost! Nu är det tyvärr inte helgmorgon riktigt ännu men här kommer bästa tipset inför helgen som ta vara på kylskåpsslattar och gör hela familjen glad, Yoghurtpannkakor!
 
 
Yoghurtpannkakor 

ca 10st

3dl mjöl
1msk socker
1nypa salt
1tsk bakpulver
0,5tsk bikarbonat
3dl yoghurt
1msk flytande smör
1st ägg
 
Blanda ihop till en jämn smet. 
 
Stek små plättar på medelvärme. 
 
Servera tillsammans med sylt, frukt eller varför inte lönnsirap. 
 
Pannkakor - yoghurt - yoghurtpannkakor
angelicasvarld.blogg.se

Men så gott!!

Svar: Tack, vi älskar dom här hemma :-D
Emmelie

♫♪ sandra

åh gott :D

Svar: En favorit här hemma :-)
Emmelie

ɑ n n i k ɑ

Super mumsigt :D

Svar: Tack :-)
Emmelie

NICOLE

Bra grej med sådant som man har hemma! Toppen när man är sugen på det lilla extra :D

Svar: Eller hur, är tyvärr bra på att slänga den där sista skvätten annars...
Emmelie

Sara

Så perfekt, detta måste jag testa :)

Svar: Det tycker jag, vi äter dom ofta :-)
Emmelie

Sanna | Beauty & Design

Gud vad gott, detta skulle jag gärna prova att göra :)

Svar: Det tycker jag, vi äter dom ofta :-)
Emmelie

Henrietta Nylund

Åh vad kul ide! :D

Svar: Tack :-)
Emmelie

Moa Persson

wow, detta ska jag testa :D

Svar: Det tycker jag :-D
Emmelie

Mamma Malin

Åh, det lät inte fel. Kanske jag skulle servera på söndag då mannen har sin första semesterdag ;)

Svar: Hihi, ingen dum idé :-D Vi åt dessa godingar imorse igen till allas belåtenhet :-)
Emmelie

Ellen Gräntz

Mums! Det blir verkligen ALLTID en skvätt yoghurt eller fil kvar längst in i kylskåpet som samtliga i familjen tycks glömma bort. Alltid.

Svar: Visst blir det! Vi hade en skvätt i morse igen som det blev pannkakor av :-D
Emmelie

Rebecka

Gott!

Svar:
Tack snälla :) Svaren på frågestunden kommer upp lite senare idag :)

Ha en fin torsdag ♥

Kram

Svar: Tack :-D
Emmelie

Klara Andersson

gott!

Svar: Tack :-D
Emmelie

Alice

Så gott och smidigt! ^^

Svar: Javisst, supergoda :-D
Emmelie

Amanda Jona [SPONTAN]

Mums!

Svar: :-D
Emmelie

Emelie

Men åh så gott :D

Svar: Tack :-)
Emmelie

Clara

Vilket bra tips!

Svar: Tack, visst är det härligt att slippa slänga :)
Emmelie

joe

Men å så mysigt. Älskar helgmornar..... :)

Svar: Å, jag också :-D
Emmelie

MATILDA ROSQVIST

vad gott :D

Svar: Tack :-D
Emmelie

Emma Engström

Åh så mumsigt! :)

Svar: Eller hur :-)
Emmelie

Emma

Åh vad goda de såg ut!

Svar: Va bra, för dom är supergoda :-)
Emmelie