Kafferehab fail

Jag älskar kaffesmak! Surt sa min mage som inte längre accepterar kaffesurplande hela dagen lång. Så det blev kafferehab för mig och nu har jag varit kafferen i flera månader. Men efter veckor utav sömnstrul hos den mindre delen av familjen så gick ögonen i kors här hemma och jag behööööövde kaffe, kaffe kaffe! Ahaaa, gömmer man kaffet i glass så kan det väl knappast räknas!!?! Sagt och gjort, jag dammade av glassmaskinen som haft långsemester i Thailand källaren under den långa vintern och satte igång med...
 
...den Godaste, Bästa och Ljuvligaste glassen för alla kaffeälskare!
 
 
Kaffeglass

4 port.

3st äggulor
1,75dl socker
3dl vispgrädde - vispad fluffig
1skvätt vaniljextract
1shot espresso (ca 2msk)
 
Vispa äggulor och socker vitt och fluffigt. 
 
Blanda ihop äggsmeten, vanilj, kaffe och den lättvispade grädden. 
 
Kör glassmeten i glassmaskin enligt din maskins instruktioner.
 
glass - kaffe - kaffelass
rememberthiis.blogg.se

Mums!!! Ser supergott ut

Svar: Tack den var sååå god! :-D
Emmelie

joe

Mumma så himla gott!!!

Svar: Ja den var helt ljuvlig! :-D
Emmelie

Mamma Malin

Åh, men mums vad smaskigt!

SV: Ja, det lutar väldigt mycket åt att vi får testa Pampers, fast jag inte vill. Men bättre än att byta sängkläder och kläder tre gånger om dagen ;)

Svar: Det var väldigt gott :-D
Emmelie

Sara Ekman

Så gott :D

Svar: Hihi, verkligen perfekt i sommarvärmen :-D
Emmelie

Celine

Gud så gott!

Svar: Tack, det var smarrigt :-D
Emmelie

Rebecka

Man blir alltid så hungrig av att gå in på din blogg, haha.

Svar:
Tack snälla du ♥

Kram

Svar: Hihi, det gillar jag :-D
Emmelie

NICOLE

Måste testa:) Kaffe är så gott :) Men dricker heller inte det alltför mycket

Svar: Visst är det gott :-D Lagom är bäst!
Emmelie