Bullar i ottan & Promenixbuddies

 
Solen gör att lilla byn visar sig från sin allra bästa sida idag och tack vare den lilla människan i familjen har hon och jag fångat dagen sedan 04.58 imorse. Det var inte aktuellt att missa en endaste liten sekund av denna ljuvliga morgon, även om hon checkade ut för förmiddagstupplur lagom till normal och mänsklig uppstigningstid. 
 
Våra bästa promenixvänner Karolina och Ellie bjöd oss på picknick en härlig promenad för någon vecka sedan. Karolina hade bakat mumsiga muffins utan socker som Signe älskade. Lilla Ellie klättrade på berg och busade, Signe hon åt muffins hon... Så jag var tvungen att baka några till henne när vi kom hem. Och eftersom att jag är jag så gjorde jag om receptet en smula. Perfekta mellanmålsmuffins!
 
Nu ska jag ställa in rabarberbullar i ugnen. Jodå, börjar man dagen innan tuppen är det inte konstigt alls... 
 
 
Signes (och mammas) mellanmålsmuffins
 
10st

2st mogna bananer - mosade
1 stort eller 2 små äpple - finrivna (eller 2-3st morötter)
75g smält smör
1st ägg
1tsk kanel
1/2tsk hel mortlad kardemumma
2tsk bakpulver
4dl mjöl
1/2dl yoghurt
2msk osötad äpplemos
 
Rör ihop alla ing. till en slät muffinssmet. 
 
Fördela smeten i 10st muffinsformar. 
 
Grädda härligheterna på 200grader i ca 20 minuter. 
 
Funkar finfint att frysa. 
 
Mellanmål - Mellanmålsmuffins - muffins
mamma

Mums😋

Svar: Hihi, vi gillade :-D
Emmelie

angelicasvarld.blogg.se

Men va mysigt och gott det låter!

Svar: Tack, va kul att höra :-D
Emmelie

Sara

Ja man längtar lite till de är i tonåren och sover lite längre ;) Åh så goda muffinsen ser ut ! :)

Svar: Haha, ja det vore inte dumt ;-)
Emmelie

Elin

Så galet söt!

Svar: Tack <3
Emmelie

Henrietta Nylund

Åh vad goda muffinsen ser ut!

Svar: Tack :-D
Emmelie

NICOLE

Lilla goding :) Dumt att sova bort hela dagen ;)
Ser jättegott o mysigt ut!

Svar: Haha, det är verkligen superdumt ;-)
Emmelie

Mamma Malin

Haha känner igen det där! Vad goda de muffinsen verkar. Ska spara det receptet för kan bli aktuellt här med :D

Svar: Va kul, hoppas du testar :-D
Emmelie

Alice

Låter gott! :D

Svar: Va kul att höra :-D
Emmelie

Life of Johanna

Mums så gott, detta skall jag spar och göra sen när Hugo kan äta sånt :)

Svar: Ja gör det. Hoppas han gillar lika mycket som Signe :-D
Emmelie

Klara Andersson

mums!

Svar: Hihi :-D
Emmelie

joe

Åh så himlans gott :)

Svar: Hihi, ja mini hon gillade hon :-D
Emmelie

birgitmaria

Jag har ju som tänkt dra ner på sockret, så dessa skulle ju passa perfekt!

Svar: Ja då är det klockrent :-D
Emmelie