Vi som äter mat & Kartongkaos

Håll i hatten, det är tisdagsfisken era små ögonbollar skådar! För tro det eller ej så äter vi inte bara kakor här i lilla huset utan även lite mat då och då. Vill ni få era kräsna fiskhatande män att äta fisk så testa att göra en fiskgratäng med BACONsmak. Jag vet! Genialt!
 
Signe har lekt i pappersåtervinningen som vanligt så nu ska jag städa upp alla kartonger som ligger utspridda i hela huset. Om någon timme kommer jag göra samma sak igen, och timmen efter det, och efter det... Spänningen i vardagen som aldrig tar slut. 
 
 
Snabb fiskgratäng med baconsmak

4 port. 

4st torskfiléer 
1stor näve färsk babyspenat
200g mjukost med baconsmak
1burk creme fraiche
salt & peppar
 
Lägg spenaten i botten utav en ugnsform och lägg torskbitarna ovanpå. 
 
Täck formen med folie och ställ in härligheten i ugnen på 225grader i ca 15minuter. 
 
Blanda ihop mjukost, creme fraiche, salt och peppar. 
 
Bred såsen över fisken och ställ in i ugnen ytterligare 10 minuter men denna gången utan folie. 
 
Servera med potatismos och gröna ärtor. 
 
Fiskgratäng - bacon - fisk - potatismos - snabbt - vardagsmat
Mamma mindy

Så gott detta ser ut..kram kram

Svar: Det var såå gott, älskar fisk :-D
Emmelie

Netti

Vad gott det låter och det där måste jag prova någon dag :D

Svar: Ja gör det, så smarrigt
Emmelie

Life of Johanna

Lät spännande, jag är dock inte så förtjust i bacon.

Svar: Nämen, kan man inte gilla bacon ;-)
Emmelie

Moa Persson

Haha gud vad smart!! Detta ska jag visa mamma (hennes sambo äter inte fisk, för han fick det aldrig som liten och har därför aldrig lärt sig) Så nu är det dax ;)

Svar: Haha, ja då är det verkligen dags för honom :-D
Emmelie

Emma

Så gott det ser ut! :D

Svar: Tack :-D
Emmelie

birgitmaria

När livet återgår till det normala (efter betygssättning, avtackningar, skolavslutningar...puh!) ska jag laga mat igen! Känns som att vi bara kör typ "frysrens" nu. Men du, se det från den ljusa sidan ni behöver iaf inte köpa dyra leksaker ;-) Ha det gott!

Svar: Haha, precis. Det roligaste är saker som inte är leksaker, alltid! :-D
Emmelie