Tv-snacks & Chokladnyheter

 
Hallelujah! Efter två veckor utav nätter som kan liknas med ett tågvrak fick lilla familijen äntligen njuta av en god nattsömn. Hela familjen vaknade därför på sitt allra bästa och mest strålande humör och vädret utanför fönstret smittade av sig och har bjudit oss på en strålande höstdag med allt från promenad till fika i solen. 
 
Nu sover mini för kvällen och med inställda skaldjurskvällsplaner i bakfickan kryper vi ner i soffan framför en film eller två. Vi dukar upp med lite Tv-snacks och njuter av att inte behöva hålla ögonen öppna med hjälp utav tandpetare när klockan passerar 19.15. 
 
 
En lite bricka med nötter, majssnacks och grönsaksstavar känns härligt och lyxigt. Ja alltså, vi hade dipp till grönsakerna, vi är inga kaniner... Men ingen snacksbricka är komplett utan en god choklad. Jag har testat två nykomlingar som jag träffade på i chokladhyllan inne på Ica. Båda chokladkakorna innehåller 70% kakao och är sådär lagom mörka. En bjuder på en rik kaffesmak och den andra överraskar med spår utav salt lakris. Eftersom jag älskar gosaker med kaffesmak passar den chokladkakan mig inte helt oväntat som handen i handsken men att slå min favorit "Sea salt" eller "Orange" på fingrarna, nä det klarar dessa två inte av.
 
Choklad - fredagsmys - nyheter
NICOLE

Skönt att ni fått sova :) Och vad gott allt ser ut! Jag ska göra i ordning lite fruktsallad jag :)

Svar: Ja det var verkligen ljuvligt! Fruktsallad lät väldigt gott det också :-D
Emmelie

Skogsraah ☾

Mums :)

Svar: <3
Emmelie

Mamma Malin

Kan äta mörk choklad om det inte finns något annat typ. Föredrar vanlig alla gånger men helst ingen choklad alls utan lakrits ;) Nu har jag dock fått dille på naturgodis!

Svar: Haha, här slinker all choklad ner ;-) Jag har också perioder när jag älskar naturgodis!
Emmelie

birgitmaria

Men så mysigt! Vi njuter av ett glas rött och så har jag lite tid att "skrota" runt i bloggvärlden! Mörk choklad är godast om jag får doppa den i teet :-)

Svar: Det lät som en skön avkopplande kväll :-D
Emmelie

JUNITJEJ

Så mycket gott!

Svar: Jaaa :-D
Emmelie

A M

Vilka fina bilder och vad gott med lakrits i chokladen!!

Svar: Ja det är verkligen gott jag som älskar lakrits :-D
Emmelie

Maria

Åh dom verkar goda...mörk choklad är så gott och lite nyttigare.
Kram

Svar: Ja det kan man få unna sig en liten ruta även till vardags :-)
Emmelie

Amanda

Åh mums!

Svar: :-D
Emmelie

Sara Ekman

Så mysigt! :)

Svar: Det bästa med hösten :-D
Emmelie

corneliaeriksson.blogg.se

Mumsigt, alltihopa!

Svar: Jaa :-D
Emmelie

MADDISENJ.SE

Tack! Åh vad gott och mysigt det där såg ut

Svar: Ja verkligen :-D
Emmelie

N

Åh vad gott det ser ut!

Svar: <3
Emmelie

Emma-tvillingmamma

Å den med lakrits låter god men inte den andra med kaffe, det är inte min grej ☺️

Svar: hihi, nä det där med kaffe är det inte alla som förstår sig på :-)
Emmelie

Lydia Elstig

Vad mysigt!

Svar: Ja tvmys är det bästa :-D
Emmelie

Pauline

älskar lakrits chokladen!

Svar: Ja den är verkligen god! :-D
Emmelie

Cissi

Sea salt är min absoluta favorit med.. Så god!

Svar: Visst är den god! :-D Yummie!
Emmelie