14 dagar kvar & Första mumsbitarna

Idag ska kastrullerna gå varma här hemma i lilla huset! Kolasmeten ska bubbla och de där små rackarns knäckformarna fyllas. Bortser man från klistrig knäcksmet hög som lågt så är det nästan lika kul att pyssla ihop julgodis som det är att mumsa i sig gobitarna efteråt. Men precis som med Signe har vi en bebis med magbekymmer här hemma vilket gör att mamman i huset bannlyses från choklad i X antal månader. Jag vill inte påstå att det är väldigt synd om mig... men faktiskt... rackarns så synd det är om mig! Nåväl, ni får njuta av dessa fudgebitar med smak utav skumbanan medan jag knaprar i mig en morot och på sin höjd ett skrumpet torkat fikon. W o h o.   
 
 
Skumbananfudge

10st skumbananer i bitar
2 dl socker
1 dl vispgrädde
50 gram smör
100 gram mörk choklad

Blanda ihop skumbananer, socker, grädde och smör i en kastrull och låt blandningen koka tills skumbananerna smält. 
 
Bryt ner chokladen och rör tills du har en slät och blank smet. 
 
Häll sedan över smeten i en bakplåtsklädd form. Ställ den för att stelna i kylen.
 
Skär upp i bitar. 
godis - jul - julgodis
Mirre

Men så gott

Svar: <3
Emmelie