Sprattel & Snabbmat

Jag och magen har äntligen landat raklånga i soffan efter en lång dag. Som gravid finns det endast långa och längre dagar följt av på tok för korta nätter! Huset doftar i alla fall ljuvligt från en plåt bananmuffins som står och svalnar på köksön i väntan på kvällsfikat. 
 
Förutom bebisar som sprattlar i magen och en och annan fiskpinne efter kvällsmaten är detta en maträtt som guppat omkring där inne allt som oftast. Snabbt och enkelt är melodin som gärna spelas på repeat just nu då blodtrycket faller när jag minst anar. 
 
Självklart kan man tillsätta kyckling, räkor eller annat man gillar och grönsaker ändras efter kylskåpets innehåll. 
 
Nu hör jag hur de där muffinsen ropar mitt namn från köket! Toodels! 
 
 
Fried quinoa 
 
5dl buljongkokt vit quinoa 
1 liten gul lök - finhackad 
2st morötter - skakade och tärnade i små tärningar 
1/4 litet huvud vitkål - strimlat
1dl edamamebönor 
2st ägg
Soya & sesamolja 
2st vårlökar - strimlade 
 
Woka ihop lök, morot och vitkål i en stor stekpanna. 
 
Tillsätt edamamebönor och den kokta quinoan. Woka tills allt är genomvarmt.
 
Tryck woken åt sidan och knäck i äggen i det tomma utrymmet. Woka äggen tills de är genomstekta och blanda ihop med resten utav woken. 
 
Smaka av med soya och sesamolja. Tänk på att även lite sesamolja smakar mycket! 
 
Servera direkt och toppa woken med vårlöken precis innan servering. 
Fried quinoa - Fries - quinoa - snabbt - vegetariskt
Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

gott

Svar: :-D
Emmelie

Marie

Oh så gott det verkar och ser ut, det är ju i stort sett LCHF, så detta ska jag testa

Svar: Aha, är quinoa LCHF? Jag är såå dålig med det där! :-)
Emmelie