Datumgissning & Fredagsvego

Ska det vara yoghurtkräm eller glasskräm i morgondagens födelsedagstårta. Glasskräm eller yoghurtkräm. Hmm. Visst är det ändå mycket märkligt att tiden går så kusligt långsamt just nu trots alla dessa avgörande beslut som skall tas!
 
Min mamma har sedan länge gissat nedsläpp för twinsen imorgon, den 29e oktober på min födelsedag. Ni förstår själva att jag kommer knipa för glatta livet under morgondagen. Så, några fler gissningar för leveransdatum? Jag kan tillägga att de är beräknade till den 28 november och att jag gick två veckor över tiden med Signe.
 
Medan ni klurar på förlossningsdatum bjuder jag på lite fredagsmysrecept, ett vegetariskt sådant. Linsburgare. Det låter inget vidare men är så krispiga, ostiga och goda. Mmm! 
 
 
Linsburgare
 
4 stora eller 8 mindre
 
2dl mandelmjöl
1dl riven smakrik ost
1,5dl kokta röda linser
1dl pankoströbröd
1st ägg
1 gul lök - finhackad
chiliflakes, salt och peppar
 
Blanda ihop alla ingredienser till en smet och forma till biffar. Stek burgarna på medelvärme. 
 
Servera burgarna med klassiska hamburgetillbehör eller som vi gjorde denna gången, i pitabröd. 
 
Vegetariskt - fredagsmys - linsburgare - linser - röda linser - tvillingar
FrökenTV, bloggen om tv och film

mums

Svar: <3
Emmelie

ajlimullersandvik.blogg.se

20 november tror jag, på min födelsedag :D

Svar: 20 november skriver vi upp :-D
Emmelie

Mamma Malin

Hm jag chansar på 8 november! Och vad gott det såg ut med linsburgare. Kanske man skulle testa!

Svar: Igår vore en toppendag för dom att komma men de ligger tyvärr kvar och guppar! Suck
Emmelie

Sanya

Det receptet måste jag prova! :D

Hmm.. gissar på 14 november :)

Svar: 14e skriver vi upp! :-D
Emmelie