Tråkigt & Ännu tråkigare

Det blir extremt tråkiga blogginlägg när det mest spännande på dagen är den där maskinen handdukar man la in tidigare på morgonen. För roligare än så är inte dagarna just nu då jag är för tung och trött för det mesta. Man skulle kunna tänka sig att jag berättar om besök på mödravården jag var på idag men till och med det var tråkigt, peta på bebisarna, ta lite blodvärde yadiyadi. Gäsp! Ingen väntan är som väntans tider...  
 
Så för att följa upp vardagstråket blir det idag världens tråkigaste soppa, broccolisoppa. Supertråkig. Men väldigt väldigt god om ni frågar mig! Helst äter jag den till lunch tillsammans med en ostsmörgås regniga, gråa och tråkiga dagar.  
 
 
Broccoli- & blomkålssoppa
 
700g blomkål - i buketter
300g broccoli - i buketter
5dl grönsaksbuljong
5dl mjölk
salt & peppar
1-2dl riven ost
 
Koka blomkål och broccoli i buljongen, ca 10minuter eller tills mjuk. 
 
Tillsätt mjölken och mixa soppan slät. Värm upp soppan igen, rör i osten och smaka av med salt och peppar. 
 
Vegetariskt - broccolisoppa - snabbt - soppa - vardagsmat
Marie

Här är det mest snoriga näsor och febertoppar jag skriver om, händer inte så mycket här heller =D

Svar: Haha, skönt att det inte bara är jag som har det supertrist!
Emmelie