Utflykt & Wrap

Sammandragningar är nu så kraftiga och regelbundna att min mage är öm av vad som kan liknas vid träningsvärk från en miljard situps. Min barnmorska skickade därför mig och twinsen på en utflykt till förlossningen efter dagens rutinkontroll. Uppkopplad till ctg kunde man konstatera att sammandragningarna kommer så ofta som en gång per minut. Jo tack, jag vet... Som tur är har jag en osmarta livmodertapp som precis som förra graviditeten inte alls förstår det här med att förkortas och föda barn innan en igångsättning i v.42. Men till skillnad från förra gånger så är det nu i vecka 32 ett angenämt problem. Så heja dig världens osmartaste tapp!     
 
 
Dottern åt upp all falukrov till middag och man når helt enkelt knappt fram till köksbänken pga. en stor gravid mage. Ja, alla har vi våra dagar när lunchen måste vara enkel och snabb. Då är tonfiskröror en riktigt hit! Öppna, häll och blanda. 
 
Servera röran kan man göra på många sätt, som en wrap är en favvo eller i en stor bakad potatis. 
 
 
Tonfiskröra
 
1 burk tonfisk i olja
1 burk creme fraiche med smak av fetaost och soltorkad tomat
1/2 röd lök - finhackad
citronsaft
salt&peppar
 
Blanda ihop och ställ kallt en stund innan servering. 
 
Servera tillsammans med bakad potatis eller som en snabb lunchwrap. 
 
fisk - röra - snabbt - tonfisk - wrap
Hannah Margreta

Åh den där creme fraichen är jättegod!

Svar: Eller hur! :-D Gillar de där smaksatta varianterna! :
Emmelie

Marie

Oh den har jag ej sett innan, verkar god

Svar: Å, jättegod. Du måste testa om du gillar fetaost :-D
Emmelie

birgitmaria

Tonfisk - det var länge sen.

Svar: Haha, lunch flera dagar i veckan här hemma för mig och katterna :-P
Emmelie