8 dagar kvar & Ruckel

 
Har ni läst mina tidigare inlägg så vet ni redan vart jag står i hela den här pepparkakshussituationen. Man kan kort och gott sammanfatta det hela med "gillar inte att göra, äta eller se på". 
 
 
Därför är det herren i huset och minis lilla jultradition. I år fick de sällskap av våra två stjälpbredor som med stora munnar satt gapande i sina stolar när de begrundade detta spektakel. Troligtvis lika förfärande över det som utspelade sig framför dom som sin kära mor... 
 
 
Istället för det traditionsenliga smälta sockerlimmet testade vi i år "Baking glue" från Dr. Oetker. Fiffigt att slippa lavahet massa när man har en hel drös utav nyfikna små händer i närheten tänkte jag. Den enda tankevurpan i det hela är egentligen att det inte stelnar tillräckligt snabbt. Det gör resultatet med snett och vint, alltså mer snett och vint än vanligt. 
 
 
Årets pepparkaksruckel är klistrat, limmat och dekorerat med myckte godis, kristyr och kärlek. 
 
Signe - jul - pepparkakor - pepparkakshus
birgitmaria

Tjusigt!
Jag gör inte heller pepparkakshus. Det gör tjejerna med farmor. Det roligaste är ju att slå sönder det. Men det får jag inte göra... Det får bli när barnen flyttat ut *skratt*

Svar: Haha! Jag får inte heller förstöra :-(
Emmelie