Gatti! & Fuskpizza

"Gatti Gatti!!" (Grattis, grattis) gapade mini samtidigt som hon hoppade upp och ner på sin sovande pappa och slängde ett paket i huvudet på honom i morse. Jodå, Signe är en fena på uppvaktning! Hon drog sedan med en yrvaken, lite lätt blåsagen pappa till matbordet och berättade att hon "bakkat" scones till frukost. Där någonstans tyckte jag det fick räcka med bortskämdhet och domderade sedan mannen i huset till storstädning.
 
 
Jag tycker det är superfiffigt att göra pizza på tortilla bröd. Snabbt som tusan och så kan man lägga på lite vad som finns i kylskåpets gömmor. Vid detta tillfälle fanns det pulled beef liggandes i en liten plastbytta och det blev en väldigt god lunch tillsammans med massa smält ost och färska grönsaker. 
 
HÄR finns ett mumsigt recept på pulled beef men ska vi vara helt ärliga så brukar jag använda en flaska färdig BBQ-sås och en skivad gul lök. Lika go smak men en smula mindre arbete! I detta tillstånd är det helt klart min filosofi...
 
Pizza - Signe - farsdag - fredagsmys - tortillapizza
birgitmaria

Mina tjejer gjorde ungefär samma sak som din lilla tjej när de skulle uppvakta pappa på morgonen. Det här med att ta det lugnt och stilla är liksom inte deras grej, men efter tårtan fick han ligga i sängen och läsa en stund :-)

Svar: Haha, nä lugnt är väl sällan barns grej 😂
Emmelie

Mirre

Hihi så rart, han vart säkert jätteglad av det uppvaktandet =D

Svar: Hihi, ja han blev glad ändå 😁
Emmelie

Therese Bjärstig

Vilket bra tips på fuskpizza, det ska jag testa! Ha en fin kväll ❤️

Svar: Det är toppen! ☺️
Emmelie

Cissi

Vilket härligt firande! Och bra tips med "fusk-pizza" ;)

Svar: Eller hur! Fusk pizza är fina grejer! 😁
Emmelie