1 dag & 2 födelsedagsbarn

Vilken bra dag det är idag!! Idag får vi fira inte mindre än TVÅ födelsedagsbarn!
 
Först ut har vi mitt favoritbarn, semlan! Mitt bästa semelrecept hittar ni HÄR. Det blir de absolut godaste semlorna alla gånger förutom i söndags när vi skulle bjuda hela dopsällskapet på dessa läckerbitar. Men så länge ni inte bakar till dop så blir de perfekta.
 
Foto: Sebastian Karlsson
 
Och när vi har ätit semlor så magarna står åt fyra håll så kan vi toppa hela härligheten med pannkakor som också har födelsedag idag. Otur kan man tycka, som att fylla år på julafton och alltid bli bortglömd. Klassiska pannkakor i all ära men dessa bananpannkakor med extra ägg äter jag och mini till lunch minst en gång i veckan. Ofta när bananerna är för fula för att äta eller så har mamman inte handlat på allt för länge. Det ena oftare än det andra... 
 
 
Bananplättar
 
1 vuxen & 1 barn portion
 
2st mogna bananer
3st ägg
0,5-1dl havregryn
1nypa salt
 
Mixa ihop alla ingredienser till en slät smet. Stek i smör till små plättar. Serveras tillsammans med sylt/bär/kvarg/nötter/fröer. 
 
Mellanmål - Semlor - banan - bananpannkaka - barnmat - ägg
Mirre - Sweetwords

Ohh mums på båda och kan tro det vart mycket bakande för att ha till dop =D

Svar: Ja jag skriver upp mig på både semla och pannkaka! :-D
Emmelie

birgitmaria

Det får nog bli semlor till helgen istället. Pannkakor fick Freja idag, en dag senare.
Vi är hemma och kurerar oss. Hon är förkyld, jag återhämtar mig efter elak magsjuka... därav inga semlor än för mig!

Svar: Hujedamig! Hoppas du är bättre från enländet. Semla står kanske inte högst upp på listan när man har haft magsjuka!
Emmelie