Oanvändbar & Söndagsolycka

Foto; Sebastian Karlsson

En stycket man som kalasat som om det vore 2010 och en stycket tandploppande 14månaders bebis är en dålig nattkombination för en mamma. Så efter någon timmes osammanhängades slummrande var den där oundvikliga olyckan framme och den nya tjusiga Iphonen fick möta sin överman i hallgolvets gråa klinkers. En mobil, tusen bitar, miss Iphone blev bara 3 månader och några dagar. Men för att citera herren i huset; det blir ett bra blogginlägg iallafall... 
 
Så med en oanvändbar sambo, en grådassig dag och utan nymodern teknik får söndagen vigas till bakning och granolarostning. Mildarabarber innhåller mängder utav goda granolarecept ---> HÄR, HÄR & HÄR. Och nu kommer ännu ett, bara att välja och vraka! 
 
 
Chiagranola

1 liten burk

2,5dl havregryn
2,5dl dinkelflingor
1,5msk chiafrön
1stor hand full med valnötter
0,5tsk vaniljpulver
0,75dl flytande honung
0,5dl naturell olja
 
Blanda ihop och häll på en plåt med bakplåtspapper. 
 
Rosta mitt i ugnen på 175grader i ca 20minuter eller tills granolan fått en gyllene färg. Rör om då och då. 
 
Låt granolan svalna. 
 
0,5dl torkad banan
0,5dl kokoschips
0,5dl torkade tranbär
0,5dl torkade aprikoser (i mindre bitar)
 
Tillsätt den torkade frukten och häll granolan i en lufttät burk. 
 
Servera tillsammans med yoghurt eller varför inte filmjölk. 
 
Mellanmål - chiafrön - frukost - granola
Skogsraah ☾

Åh vad gott!

Svar: Ja visst är det smarrigt med granola :-D
Emmelie

Nora Bergman

Super fina bilder!Gå jätte gärna in & kika på min bloggish där det kommer upp mycket bilder & annat speciellt om mitt stora intresse för horsies!

Svar: Tack så mycket :-)
Emmelie

Julia

Gud vilka fina bilder!
sv: Ja den är såå bra! Den är säkert också jättebra! kram

Svar: Va gulligt av dig <3
Emmelie

Johanna

Oh no... Typiskt! Men granolan verkar god!

Svar: Eller hur, sååå typiskt :-( Vi får ta en lekdejt snart!!
Emmelie

Vanessa andersson

mååste pröva :D

Svar: Det tycker jag :-D
Emmelie

Sara

Åh men vilken häftig bild ! Åh så synd det där med din telefon, men ring ditt fskbolag om du har drulle så täcks telefonen upp till 6 månader :) Ser otroligt gott ut :)

Svar: Ja det var tur att vi är väl försäkrade :-)
Emmelie

Alice

Åh, nej, vilken otur med telefonen! :/ Gott med granola! ^^

Svar: Ja verkligen, men nu har jag en ny hel och fungerande :-)
Emmelie

angelicasvarld.blogg.se

men vilken otur!!!

Svar: Ja verkligen typiskt men nu har jag en ny igen :-)
Emmelie

Emma Engström

Åh vilken otur! Älskar granola :D

Svar: Jag också :-D
Emmelie

Anonym

Men vilken otur!! Det svider ju lite att köpa en ny, men ack så nödvändigt i vår tid...
Grannland lät gott och jag har en del frön som jag borde göra nåt av. Fast ju nu är det havregrynsgröt till frukost som gäller :-)

Svar: Precis, går ju tyvärr inte att klara sig utan! Å, jag har aldrig varit särskilt förtjust i havregrynsgröt, synd det är ju så bra frukost! :-)
Emmelie

N

Otur!!

Svar: Visst var det! :-(
Emmelie

birgitmaria

Men skit också vilken otur!!
Granola lät gott, får bli efter mitt "havregrynsgröts-il".

Svar: Ja det var oturligt men nu har jag en ny mobil som jag ska försöka hålla hårt i!!
Å, jag har aldrig varit särskilt förtjust i det där med havregrynsgröt! Synd för det ska ju vara så bra frukost :-)
Emmelie

Sanna Eriksson

Ser riktigt gott ut! :D

Svar: Va kul att höra! :-)
Emmelie

NICOLE

Känner tyvärr igen det med mobilen :/ Jag som alltid är så rädd om mina saker, tappade den på Ikeas stengolv.. mindre kul ;D

Svar: Å nej!!!
Emmelie

Ronja

Jag älskar chiafrön, det här låter så gott! :)

Svar: Jag också :-D
Emmelie