Vecka 11 & Musikfest

Och så börjar hela sverige vakna till liv såhär dagen efter den storslagna melodifestivalsfinalen. Min egen insatts i festligheterna var inget att skryta med då jag somnade sött i soffan lagom till låt nummer fyra och vaknade med nacken ur fel led lagom till första amning och utropandet utav finalens vinnare. Rätt låt vann? Fel låt vann? Tummen upp tycker jag för både låt och denna veckans matsedel.    
 
 
Måndag: Grönsakspaj med keso - Vi börjar veckan med en riktig smarrig sak, en paj fullproppad med grönsaker och en skopa keso för extra protein. Gör två stycken när du ändå håller på så har du lunchen klar för hela veckan innan den knappt har börjat. 
Tisdag: Fiskgratäng med smak av räkor - En liten fiskgratäng med smak av räkor kan tyckas lyxigt såhär en tisdag men faktum är att den goda räksmaken kommer från...håll i hatten...en tub räkost. Tji fick ni. 
Onsdag: Stekt fläsk och löksås - Såsen, såååsen. Jag behöver verken potatisen eller det stekta fläsket bara jag får en skål utav löksås. 
Torsdag: Ärtig linssoppa med ugnspannkaka - Ärtsoppa och pannkakor, mer torsdag än såhär blir det knappast! Fast vi gör en snabbvariant utav vår älskade torsdagsklassiker.    
Fredag: Svamprisotto - Vi anrundar veckan med en krämig svamprisotto som lägger sig som bomull i magen lagom till Let´s dance.
 
Mirre - Sweetwords

Ohh gottit

Svar: <3
Emmelie