Cheap-tober, vecka nummer två

Det är underbart att ni uppskattar Cheap-tober lika mycket som jag gör och vi tar nu klivet in i vecka nummero två.
 
Vecka nummer två blev en billig historia där frysen och förra veckans större handling stod för råvarorna. Vi behövde bara fylla i med det där vanliga livsnödvändiga, mjölk, kvarg och choklad banan typ. När vi rotat klart i frysen blev detta veckans måltider:
 
 
Måndag: Kycklinggryta med pasta - Denna lite kryddiga och snabba kycklinggryta är jag uppvuxen på och var ett stående inslag hemma när mamma lagade mat. Jag gör den fortfarande och den blir alltid uppskattad av de som får äran att smaka. Grytan måste serveras tillsammans med pasta, måste!
 
Tisdag: Panerad torsk med kokt potatis, stuvad spenat och rårivna morötter - Japp, vi äter panerade torskbitar var och varannan vecka. Hej småbarnsliv!
 
Onsdag: Ugnspannkaka med rårivna morötter och lingonsylt - Vilken dag! Det skulle bli raggmunk men kroppen klarade inte av att stå upp för att skala potatis. Plan B, fläskpannkaka! Bränner fläsket i ugnen. Plan C, Ugnspannkaka. Med nöd och näppe fick mat på bordet idag också... 
 
Torsdag: Korv stroganoff med ris och kokt broccoli - Jag skulle våga påstå att detta är hela familjens stora favoriträtt och den kräver knappast närmare presentation.
 
Fredag: Smörgås - Jag är dubbelt höggravid, vare sig jag tänker inse det eller ej. Det blir som det blir. Smörgås och fil är mat det också!
 
Lördag: Tacos - Hmm, på fel dag tänker ni! Men gott ändå. 
 
Söndag: - Signe och Sebastian på kalas - 
 
Totalkostnad för vecka 2; 497kr
cheap-tober