10e & Snittmaraton

Jag älskar det här med snittkakor vilket har satt sina tydliga spår i bloggens receptarkiv. Dagens lilla kokossnitt blir den 10e i ordningen. Tidigare har jag bjudit er på;
 
Sega chokladsnittar
Hasselnötssnittar
Mandelsnittar med glasyr
Tigersnittar
Solrossnittar
Pepparkakssnittar
Syltsnittar
Daimsnittar
Limesnittar med vit choklad
 
Finns det någon enklare och mindre tidskrävande kaka som går att variera i all oändlighet och som alltid smakar helt ljuvligt?! Inte konstigt att vi alla älskar snittar!
 
Herren i husets favorit är Tigersnittarna och min personliga favorit får bli mandelsnittarna med glasyr. Vilken blir er favorit? Kanske dessa kokossnittar...
 
 
Kokossnittar

ca36st

150g mjukt smör
2tsk vaniljsocker
2,5dl mjöl
1,25dl socker
0,75dl kokos
 
Rör ihop smöret med de övriga ingredienserna. 
 
Dela degen på två och rulla ut varje del till en längd. Lägg de två längderna på en plåt klädd med bakplåtspapper.
 
Platta till längderna och strö över lite kokos. 
 
Grädda längderna mitt i ugnen på 180grader i ca15minuter. 
 
Skär kakorna i sneda bitar, 2cm bredadirekt när de kommer ut från ugnen . Låt kallna på plåten. 
 
Ringla ev. över smält choklad om så önskas. 
 
Kokos - kokossnittar - småkakor - snittar
birgitmaria

Såna kakor gillar jag med!

Svar: Bästa!! :-D
Emmelie

Marie

MEEEN vad gott

Svar: Jaaa! :-D
Emmelie